Анита Коларова - Хонорар за получаване

КОНКУРС ЗА СЪВРЕМЕННА СОЦИАЛНА И АНТИКАПИТАЛИСТИЧЕСКА ПОЕЗИЯ - 2012



Хонорар за получаване

На жалките пенсионери и на
всички, които с месеци не получават заплати,
посвещавам

Нужен ми е този хонорар!
В лоното на мъртвата утроба
срутен като пясъчен олтар,
жив погребан във потайна доба.
Не си правя сметка без кръчмар.
Нямам орден тип „Синджир на шия”.
Плюла съм на оня „ихтибар”,
с който стъпва всеки онбашия.
На пързалката паркетен лак
вий, с величие до гуша сити,
прага не затрупвайте със сняг-
този хонорар ми го дължите!
Търся своя честен хонорар,
отработен с четка и мистрия,
сложен върху точния кантар
като тухла в здрава зидария.
Теглен през реката като брод.
Плиснал като дъжд над орна нива.
Той ми се полага до живот.

Ще го търся, докато съм жива!

Анита Коларова